poniedziałek

CYTATY

"Rasizm to jedyna rzecz, której nienawidzę. Naprawdę nienawidzę. I to dlatego staram się pisać, i poprzez moje piosenki, poprzez mój taniec, poprzez moją sztukę - edukować świat. Jeśli politycy nie mogą tego zrobić przemawiając z mównicy, to poeci powinni poprzez poezję, a pisarze poprzez powieści. To jest to, co mamy do zrobienia i myślę, że to jest tak ważne by ocalić świat."

"Odkąd byłem małym chłopcem, chciałem uczyć się komponowania muzyki. I to właśnie Piotr Czajkowski, miał największy wpływ na tę decyzję. Jeśli weźmiesz album z 'Dziadka do orzechów', to każda piosenka na nim jest zabójcza, każda. Więc powiedziałem sobie: "Dlaczego nie może istnieć taki popowo-soulowy album, na którym każda ..." - Ludzie, by stworzyć dobry album używają jednej dobrej piosenki, a resztę biorą ze strony B [tłum: odniesienie do płyt winylowych, gdzie na stronie B singla znajdowały się dodatkowe, słabsze utwory], i oni to nazywają "albumem z piosenkami". Więc powiedziałem sobie: "Dlaczego nie może być tak, że każda piosenka będzie jak przebój? Dlaczego nie może być tak, że każda piosenka będzie tak wspaniała, by ludzie chcieli ją kupić, jako singiel?" Właśnie do tego zawsze starałem się dążyć. To był mój cel na każdy następny album."

"Czuję, że świat, w którym żyjemy, jest naprawdę wielką, monumentalną orkiestrą symfoniczną. Wierzę, że w swej pierwotnej formie wszystko, co zostało stworzone, jest dźwiękiem, i że to nie jest przypadkowy dźwięk, lecz muzyka. Słyszałeś o "muzyce sfer"? Cóż, to bardzo dosłowne wyrażenie."

"Nie było takiej rzeczy, o którą bym prosił i jej nie otrzymał. Nie chodzi o rzeczy materialne. Powiem ci coś, czego nie mówiłem wcześniej i jest to prawda. Myślę, że wszystkie moje sukcesy i sława, których pragnąłem - pragnąłem ich, bo chciałem być kochanym. To wszystko. Chciałem, żeby ludzie mnie kochali, naprawdę mnie kochali, bo nigdy nie czułem tej miłości. Powiedziałem sobie "Wiem, że mam zdolności. Może gdy będę pracował nad moimi umiejętnościami, ludzie pokochają mnie bardziej". Chciałem tylko być kochanym, bo myślę, że to bardzo ważne mieć tę świadomość."

"Dawniej umieszczałem w moim pokoju wiele manekinów i wciąż je mam, ponieważ kiedyś byłem bardzo samotny, boleśnie samotny. Nawet nie masz pojęcia. Miałem w zwyczaju chodzić po ulicach i szukać ludzi do rozmowy. Mam na myśli okres, gdy byłem u szczytu kariery. Gdybym podszedł do kogoś zupełnie obcego i spytał, "Zostaniesz moim przyjacielem?" on odpowiedziałby, "Mój Boże, to Michael Jackson!" i to nie jest odpowiedź, której oczekiwałem."

"Wychowałem się na scenie i czuję się tam swobodniej niż tu, udzielając wywiadu. Nigdy nie chcę kończyć koncertu. Czuję, jakby były tam ze mną anioły, które mnie chronią. Mógłbym spać na scenie."

"Jako artysta jestem niczym lew. Nic nie może mnie zranić. Nikt nie może mnie skrzywdzić bez mojego pozwolenia."

"Myślę, że moim zadaniem jest uszczęśliwianie ludzi poprzez swoją muzykę. Ale wśród ludzi czuję się obco. Przez całe życie byłem traktowany inaczej niż wszyscy."

"Gdy wyszliśmy z samolotu w Afryce [Dakar, Senegal] byliśmy witani przez długi rząd afrykańskich tancerzy. Ich bębny i dźwięki wypełniły powietrze rytmem. Odchodziłem od zmysłów, krzyczałem. Powiedziałem: "To niewiarygodne! Mają bit i mają rytm". "To jest to" - powiedziałem. - "To stąd pochodzę."

"Bycie na scenie jest magią. Nic nie może się z tym równać. Czujesz energię płynącą od każdej osoby na widowni. Czujesz ją w całym ciele."

"Nie ma sensu tworzyć muzyki, której ludzie nie chcą słuchać. Celem tworzenia muzyki jest wnoszenie radości w życie innych ludzi."

"Mogę zapomnieć całe mnóstwo rzeczy, ale nigdy nie zapomnę melodii."

"Budzę się ze snu z myślą "Wow, przeleję to na kartkę papieru!". Cała ta istota jest niezwykła. Słyszysz słowa, melodię, a wszystko znajduje się właściwie tuż przed tobą. I mówisz sam do siebie: "Przykro mi, ale ja tak naprawdę tego nie napisałem. To takie już jest." Z tego właśnie powodu nie cierpię wdzięczności za napisane przeze mnie piosenki. Czuję, że gdziekolwiek, gdzieś, to już zostało spisane, a ja jestem jedynie posłańcem przynoszącym to światu. Naprawdę w to wierzę. Kocham to co robię. Jednoczenie się z muzyką uszczęśliwia mnie. To prawdziwy eskapizm."

"Lubię brać dźwięki pod mikroskop i nimi manipulować, aby nadać im odpowiedni charakter."

"Nie podobają mi się kobiety, które ciągle mówią: „Muszę sobie zrobić paznokcie. Muszę zrobić pedicure. Potrzebuję manicure”. Nienawidzę tego. Podoba mi się, kiedy dziewczyny są bardziej chłopięce. Kiedy się siłują, wspinają na drzewa... Uwielbiam to. To jest dla mnie bardziej sexy. Ale podoba mi się też klasa. Klasa jest wszystkim."

"Nie przyjmuję do wiadomości mitu Michaela Jacksona. Mity nie piszą piosenek..."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz